Jumaat, 9 Julai 2010

Berita Terkini

15 Mac 2011
Stok CD sementara out of stok. Stok baru akan sampai pada 28 Mac 2011. Ada 2 printed design baru iaitu Bubble & Star. Sila rujuk kepada gambar dibawah:


10 November 2010
Sila ambil perhatian, mobil no. saya telah ditukar ke 016-6377789. Mobil No. lama 016-5516129 tidak lagi aktif.

9 November 2010
Oleh kerana respon yang baik untuk Promosi Akhir Tahun, warna/desain dibawah sudah Kehabisan Stok sekarang:

Hello Kitty,
Merah (plain)
Biru (Plain)
Oren (Plain)
Ungu (Plain)
Inserts

Kami akan update disini jika ada warna lain/design kehabisan stok. Promosi masih berlangsung untuk batch ini sahaja. Jadi jika stok habis, batch berikutnya akan kembali ke harga yang biasa. TQ.

14 Oktober 2010





Oleh kerana jadual ketat saya sebagai seorang suri rumahtangga yang kerja dirumah, saya tidak dapat menjawab panggilan telefon jadi jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila emel kepada saya di babylandcd@msn.com

12 Oktober 2010
Sebelum ini,  posting perbandingan antara Babyland Cloth Diaper original & pirated telah diubah kepada posting ini. Saya telah diberitahu oleh pengilang yang posting sebelumnya perbandingan antara original & pirated Babyland Kain Lampin adalah tidak tepat oleh sebab alasan-alasan yang dinyatakan di bawah ini: 
1. Babyland (jenama dan logo) tidak berdaftar hakmilik (trademark) jadi kami tidak mempunyai hak untuk membuat kenyataan "ORIGINAL & PIRATED".
2. Terdapat beberapa kilang yang menghasilkan Babyland Cloth Diaper di China tetapi walaupun logo / label adalah sama, kualitinya adalah berlainan.
3. Oleh kerana saya tidak dibenarkan dan tidak layak untuk posting gambar perbandingan antara original & pirated Babyland Cloth Diaper, saya akan posting gambar di sini supaya pelanggan dapat mengetahui kualiti Babyland Cloth Diaper yang saya jual.

GAMBAR AKAN DI UPDATE SEBELUM AKHIR BULAN OKTOBER :)

9 Julai 2010
Perhatian kepada semua: Printed Designs dibawah tiada stok lagi. Mulai bulan April, design ini sudah tamat produksi. Sekarang yang masih ada dipasaran adalah design lama - tiada snap button dipeha.




3 July 2010

Please be alert of pirated Babyland!
Recently we receive complaints from resellers who bought Babyland CD from another supplier who's location is in KL. We are the sole distributor of Babyland CD in Malaysia and CD bought from other supplier, we will not be responsible for it's authenticity.


How to Differentiate Pirated & Original Babyland?
1. Determine size of CD. Original are larger in size while the latter is smaller.
2. Determine size of insert. Our insert size are 15 x 38cm
3. Our insert is made of 3-layered microfiber and WHITE in color. The pirated ones are made of 1-layered microfiber towel and available in various colors such as Yellow, Green & Pink. - Please see pictures below for reference
4. Our latest Babyland CD solid /plain colors are in colorful snap buttons. Previous version before June 2010 are in white snap buttons. Pirated ones are definitely in white snap buttons. You may have the chance to buy the original ones with WHITE SNAP BUTTONS because there are still previous version available in the market. You can be ensured that it is the same except for the color of snap buttons.
5. We have extra snap buttons on the thigh area. Pirated ones don't have the extra snap buttons.


Please see pictures below to have a better understanding